Λάστιχα κουφωμάτων
Λάστιχα κουφωμάτων

Λάστιχα κουφωμάτων

Λάστιχα κουφωμάτων

Τα λάστιχα – ελαστικά των κουφωμάτων είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι κάθε κουφώματος αλουμινίου. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τα κυριότερα είδη και τις ποιότητες αυτών, ποια είδη θα πρέπει να αποφεύγονται (λάστιχα φούσκες, σιλικόνες στα τζάμια)  καθώς και πώς μπορεί να γίνει αλλαγή – αντικατάσταση για τα λάστιχα – ελαστικά κουφωμάτων. Επίσης μπορείτε να δείτε ποια λάστιχα χρησιμοποιούνται στα φτηνά κουφώματα αλουμινίου.

Ένα ανοιγόμενο κούφωμα αλουμινίου έχει τρία είδη ελαστικών, τα κεντρικά λάστιχα που βρίσκονται στο εσωτερικό μέρος της κάσας του κουφώματος . Τα λάστιχα των φύλλων που βρίσκονται στ’ ανοιγόμενα φύλλα του κουφώματος (αφρώδη λάστιχα) και τα λάστιχα των τζαμιών που βρίσκονται στο πάνω τμήμα του φύλλου του κουφώματος και εφάπτονται στο τζάμι – υαλοπίνακα. Λάστιχα κουφωμάτων παραθυρων

Αντικατάσταση αλλαγή ελαστικών – λάστιχων κουφωμάτων

Πριν σας παρουσιάσουμε όλα τα είδη των ελαστικών των κουφωμάτων ( λάστιχα κουφωμάτων) θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας σε ένα σημείο . Όλα τα λάστιχα των κουφωμάτων θα πρέπει να μπορούν να αντικατασταθούν, μιας και είναι φυσιολογική η φθορά τους με την πάροδο του χρόνου . Ελαστικά που δεν μπορούν ν’ αντικατασταθούν, όπως τα λάστιχα-φούσκες και διάφορά άλλα είδη, θα πρέπει να αποφεύγονται . Τα λάστιχα-φούσκες και διάφορα άλλα ελαστικά χρησιμοποιούνται ευρέως από διάφορους κατασκευαστές κουφωμάτων, διότι μειώνουν δραματικά τον χρόνο παραγωγής ενός κουφώματος . ( Τοποθετούνται «φορετά» και δεν «κουμπώνουν» στο προφίλ ) και κατ’ επέκταση το κόστος ενός κουφώματος  ( φθηνά κουφώματα αλουμινίου ) και όπως θα δούμε παρακάτω είναι ακατάλληλα γιατί ; Eκτός της χαμηλής ποιότητάς τους και την αντοχή τους στον χρόνο,  δεν μπορούν ν’ αντικατασταθούν σε περίπτωση φθοράς.

Τρόπος τοποθέτησης ελαστικών ( λάστιχα κουμπωτά – «φορετά»)   

Υπάρχουν δύο τρόποι τοποθέτησης των ελαστικών πάνω στο κούφωμα∙ τα λάστιχα που «κουμπώνουν» πάνω στο προφίλ αλουμινίου και τα λάστιχα που «φοριούνται» μέσα σε αυτό . Τα λάστιχα που «φοριούνται» μέσα σε στους ειδικούς υποδοχείς του προφίλ αλουμινίου («φορετά» λάστιχα) είναι συνήθως ελαστικά που στην άκρη τους έχουν πλαστικό στοιχείο . Συνήθως χρώματος πορτοκάλι ( βλ. φωτο λάστιχα φούσκες ) . Τα ελαστικά αυτά χρησιμοποιούνται ευρέως, διότι καθιστούν την παραγωγική διαδικασία πολύ γρήγορη, πράγμα που τα κάνει πολύ οικονομικά . Δυστυχώς, αυτά τα ελαστικά δεν μπορούν ν’ αντικατασταθούν σε περίπτωση φθοράς . Τα «κουμπωτά» λάστιχα (βλ. φωτο αφρώδη ελαστικά) «κουμπώνουν» πάνω στους ειδικούς υποδοχείς του προφίλ και μπορούν ν’ αντικατασταθούν εύκολα μετά από φθορά, ακόμα και από κάποιον μη ειδικό .

Λάστιχα Φούσκες

Λάστιχα κουφωμάτων φθηνα

Τα λάστιχα – ελαστικά φούσκες είναι από τα φτηνότερα ελαστικά της αγοράς. Τοποθετείται «φορετό» στις κάσες και στα ανοιγόμενα φύλλα αλουμινίου και δεν μπορεί ν’ αντικατασταθεί σε περίπτωση φθοράς. Επίσης, ξεραίνεται εύκολα σε μικρό χρονικό διάστημα, πράγμα που το καθιστά την κυριότερη αιτία απωλειών (θερμομόνωση, υδατοστεγανότητα) στα κουφώματα. Από τις περισσότερες εταιρείες έχει απαγορευτεί η χρήση του και χρησιμοποιείται πλέον μόνο στα φύλλα των πατζουρίων.

Αφρώδη λάστιχα – ελαστικά

Λάστιχα κουφωμάτων μπαλκονοπορτας

Τα αφρώδη λάστιχα – ελαστικά είναι από τα καλύτερα και ακριβότερα λάστιχα για την κατασκευή κουφωμάτων αλουμινίου. Τοποθετείται στην κάσα και στο φύλλο του ανοιγόμενου κουφώματος, με «κουμπωτό» τρόπο και μπορεί ν’ αντικατασταθεί εύκολα μετά από φθορά, ακόμη και από άτομο χωρίς εξιδεικευμένες γνώσεις. Λόγω του αφρώδους τμήματός τους, εξυπηρετεί ώστε το λάστιχο να «πατάει» όλο πάνω στην κάσα και επίσης έχει εξαιρετικές αντοχές στον χρόνο. Χρησιμοποιούνται σε όλες τις δοκιμές στα εργαστήρια μετρήσεων της απόδοσης των κουφωμάτων. Θεωρούνται τα πιο αξιόπιστα λάστιχα κουφωμάτων.

Κεντρικό λάστιχο – ελαστικό κάσας

Λάστιχα κουφωμάτων ανοιγομενων

Το κεντρικό λάστιχο κάσας είναι ελαστικό από EPDM που τοποθετείται στο κέντρο της κάσας του κουφώματος. Τοποθετείται κουμπωτά και δύσκολα μπορεί ν’ αντικατασταθεί από κάποιο άλλο (εκτός αν δεν υπάρχει καθόλου!). Μαζί με το κεντρικό λάστιχο απαιτούνται ειδικές μασίφ γωνίες, στις γωνίες του κουφώματος, για αποφευχθεί η εισχώρηση υδάτων από τις γωνίες του. Μπορεί εύκολα ν’ αντικατασταθεί σε περίπτωση φθοράς.

Λάστιχα – Ελαστικά τζαμιών

Τα λάστιχα ελάστικα τζαμιών είναι κουμπωτά ελαστικά που μπαίνουν ανάμεσα στους υαλοπίνακες – τζάμια του ανοιγόμενου κουφώματος και το φύλλο του. Μπορούν ν’ αντικατασταθούν εύκολα. Απαιτείται η χρήση τους και στις δύο πλευρές (μέσα και έξω από τον υαλοπίνακα) και απαγορεύεται η αντικατάστασή του με σιλικόνη.

Λευκα Λάστιχα κουφωμάτων 

λευκά λάστιχα κουφωμάτων

Ένα ερώτημα που μας κάνουν συχνά οι πελάτες μας, είναι για ποιο λόγο δεν μπορούν να βρουν εύκολα στην αγορά λευκά ή χρωματιστά λάστιχα, παρά μόνο μαύρα. Ένας λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι τα μαύρα ελαστικά είναι φθηνότερα από τα λάστιχα διαφορετικού χρώματος. Ο βασικότερος όμως λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ο εξής : Τα μαύρα ελαστικά είναι πιο ανθεκτικά στην ηλιακή ακτινοβολία. Τοποθετώντας λευκά λάστιχα ή χρωματιστά λάστιχα στα κουφώματα αλουμινίου , αλλάζουμε τη σύνθεσή τους, καθώς στα λάστιχα αυτά χρησιμοποιούνται διαφορετικού τύπου διαλύτες που είναι πιο ευάλωτοι στην ηλιακή ακτινοβολία ( κιτρίνισμα ). Γι’ αυτό λοιπόν λευκά ή χρωματιστά ελαστικά χρησιμοποιούνται μόνο σε κουφώματα και κατασκευές εσωτερικού χώρου , ώστε να αποφεύγεται η έκθεσή τους στον ήλιο. Σε μεγάλα έργα πάντως, υπάρχει η δυνατότητα μαζικής παραγωγής ελαστικών οποιασδήποτε απόχρωσης επιθυμούμε.

Άσπρα βουρτσάκια κουφωμάτων

ασπρα βουρτσάκια

Τα άσπρα βουρτσάκια κουφωμάτων μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα συρόμενα κουφώματα (επάλληλα – χωνευτά) αλλά αποφεύγονται γιατι σε μικρό χρονικό διάστημα τα άσπρα βουστάκια γίνονται γκρί ή μάυρα λόγω της σκόνης που συγκρατούν.

Βαθμολογία59 Ψήφοι51
51

Ψηφίστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Δείτε Επίσης
Τι είναι θερμοδιακοπή στα αλουμίνια
Τι είναι θερμοδιακοπή στα αλουμίνια